• door: AAAwesome
  • November 26, 2019
  • Categorie: Social Media

Het gebruik van social media als accountant


Er is vaak onenigheid over het rendement van een actieve aanwezigheid op social media als bedrijf. Communicatieplatformen die aanvankelijk zeer persoonlijk en niet-zakelijk gericht waren, zijn een mix geworden van allerlei soorten interactie, ook zakelijk.

De doelstellingen van social media verbreden zo snel dat niemand de tijd heeft om ze exact te definiëren. Vragen rijzen: wat zijn social media, waar vind je ze, wie kan erop aanwezig zijn en vooral, zijn ze nuttig?

Social media is in zijn eenvoudigste definitie elke vorm van interactie die online plaatsvindt. Dit omvat websites en apps zoals Facebook, LinkedIn, Instagram of zelfs een blog.

Hoewel actief zijn op social media tijd en geld kost, zorgt jouw aanwezigheid er niet alleen voor dat je "eigenheid” op deze verschillende platformen wordt gewaarborgd, maar ook dat je mensen kan bereiken waar ze ook zijn. Het is een effectieve en gratis marketingtool die anderen laat kennis maken met en vertrouwen geeft in jouw bedrijf of merk.

Meld jouw bedrijf dus aan op Google, maak een Facebook- of LinkedInpagina aan, creëer je profiel op Instagram en zorg er zeker voor deze regelmatig bij te werken. Mensen verwachten consistentie, dus of je nu vaak of minder vaak updates plaatst, hou het consistent zodat mensen op je kunnen rekenen. Het is niet eenvoudig om een direct rendement te zien van jouw tijdsinvestering op social media, maar je zal zichtbaar zijn en indrukken nalaten. Dit kan en zal het concurrentievoordeel zijn dat jouw bedrijf top of mind maakt bij klanten en prospecten. Er wordt soms gezegd dat er zeven contactmomenten nodig zijn om een klant te winnen; social media is vandaag één van die 7.

Uiteraard hoef je dat niet allemaal zelf te doen. Stap mee in onze digital marketing journey en wij zorgen voor jouw social media aanwezigheid zodat je volop je tijd aan je klanten kan besteden.