• door:
  • Januari 2, 2020
  • Categorie: Goede voornemens 2020

Goede voornemens om jouw bedrijf succesvoller te maken in 2020


Het nieuwe jaar is altijd een goed moment om iets nieuws te beginnen. Het is ook een goed moment om iets te plannen en te doen wat jezelf of je carrière zou verbeteren. Maar als je een bedrijf runt, is dit ook een goed moment om te plannen en je strategie te bepalen. Je kunt ook nadenken over de lessen die je het afgelopen jaar hebt geleerd en ze dit jaar toepassen om beter voorbereid en succesvoller te zijn. Vergeet niet dat succesvolle ondernemers leren van hun fouten.

De meeste bedrijven gebruiken deze tijd om hun team te ontmoeten en samen te werken aan de dingen die ze zouden verbeteren. Aan het begin van jaar is een goede bedrijfsplanning en -strategie van belang. En om veel bedrijven te helpen, zijn hier enkele goede voornemens die je kunnen helpen om dit jaar 2020 een welvarend bedrijf te hebben.

1.    Leer uw fondsen en gegevens te beveiligen

Als jouw bedrijf sterk afhankelijk is van technologie of van het internet, dan is het nu tijd om jouw gegevens te beveiligen. Hackers worden wijzer en malware wordt sterker. En kleine bedrijven zijn meestal de grootste slachtoffers omdat ze er niet in slagen hun systeem en gegevens te beveiligen. Ook al ben je een klein bedrijf, toch is het verstandig om te investeren in online beveiliging. Dit is zeer aan te bevelen voor ondernemers die altijd online bankoverschrijvingen doen.

2.    Investeer in digitale marketing

Iedereen is aanwezig op het internet. Iedereen maakt gebruik van social media. Dus jouw klanten maken waarschijnlijk gebruik van het internet en zitten ook op social media. Volg jouw klanten. Wees waar ze zijn. Investeer meer in digitale marketing. In tegenstelling tot de traditionele TV-, radio- en gedrukte reclame is digitale marketing goedkoper en is bewezen effectiever. Als je niet weet hoe je moet beginnen, hebben we digitale marketing experts die je kunnen helpen om jouw digitale aanwezigheid dit jaar te verbeteren.

3.    Verbeter jouw klantervaring

Het kost vijf keer meer om een nieuwe klant aan te trekken dan om een bestaande klant te behouden. Of je nu een accountantskantoor bent of een B2B, er is altijd ruimte om jouw klantervaring te verbeteren. Een goede klantenservice is belangrijk voor elk bedrijf en de tijd nemen om aan jouw klanten beoordelingen te vragen of rechtstreeks met jouw klanten in contact te komen is een van de beste manieren om te zien waar je kan verbeteren.

Kijk waar je in 2020 terug kunt geven aan jouw klanten en werk aan het opbouwen van sterkere relaties door middel van een verbeterde klantervaring die gericht is op retentie.

Meer klanten hebben, betekent meer werk hebben. En als er veel werk is, wees dan verstandig om je team te laten groeien. Doe niet alles. Leer om taken aan te nemen en te delegeren. Je zult jezelf bedanken door de juiste mensen in te huren om je te helpen. En de groei van jouw team is een positief teken dat jouw bedrijf succesvol wordt.

4.    Optimaliseer jouw online aanwezigheid

Als je wil dat mensen naar jouw website komen en erop blijven, is het belangrijk dat je stappen onderneemt om jouw site zo optimaal en gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Januari 2020 is een goed moment om te beoordelen hoe jouw site er vanuit het oogpunt van de gebruiker uitziet en te zien waar je hem nog beter kunt maken. Dit omvat de informatiestroom, hoe gebruikers geacht worden de pagina's te bereiken die je wilt aanklikken en hoe jouw trefwoorden presteren.

En als jouw website in 2020 niet mobiel-vriendelijk is, zit je officieel achter de feiten aan. Google-algoritmen geven al de voorkeur aan geoptimaliseerde websites boven niet-geoptimaliseerde en dat zal alleen maar het patroon blijven. Zoekmachines beginnen ook websites met langzame site snelheden te kloppen, wat al een enorme rol speelt in de bounce rates voor klanten.

5.    Creëer uitzonderlijke inhoud die een impact heeft (en vind bestaande inhoud opnieuw uit)

2020: Het jaar waarin iedereen eindelijk een einde moet maken aan de middelmatige inhoud. SEO gaat niet alleen over het publiceren van 500+ woorden die gevuld zijn met moeilijk te lezen trefwoorden en zinnen die geen mens daadwerkelijk zou gebruiken (sorry SEO-experts). Begin echt na te denken over jouw contentstrategie vanaf een hoger niveau om te zien waar je gebruikers kunt voorzien van content waar ze echt om geven - en informatie die daadwerkelijk antwoord geeft op hun vragen in plaats van ze te laten zoeken naar meer.

Je moet ook kijken naar welke content je hebt, die al bestaat om te zien of en hoe je het kunt heroptimaliseren of herbestemmen om het een nieuw leven te geven. Er kunnen kansen zijn die je hebt gemist voor bepaalde trefwoorden of je kunt jouw bestaande post aanvullen met nieuwe informatie en afbeeldingen. 2020 kan ook gaan over slimmer werken, niet harder!

6.    Probeer iets nieuws (minstens één keer!)

En het belangrijkste: wees niet bang om iets nieuws te proberen dit jaar. De mogelijkheden zijn eindeloos als het gaat om digitale marketing en wees niet bang voor out-of-the box ideeën. Dit is de enige manier om te garanderen dat je nooit je potentieel zal maximaliseren.


2020 is het jaar van beter worden en meer doen als het gaat om digitale marketing. We kunnen niet wachten om te zien waar iedereen mee komt en hoe de industrie zich ontwikkelt en om te leren hoe we ernaast kunnen evolueren.

Wil jij impact hebben op jouw digitale marketing? Wij kunnen jou helpen. Neem vandaag nog contact met ons op om meer te weten te komen over wat wij voor jouw bedrijf kunnen doen en hoe 2020 jouw beste jaar tot nu toe kan worden.