• by: AAAwesome
  • March 5th, 2019
  • Category: Digital Marketing

De groei van uw accountantskantoor verzekeren


Vraag je je af hoe je een accountantskantoor kan laten groeien? Dan ben je hier op de juiste plek.

Of je nu gefocust bent op de groei van je klantenbestand OF de toegevoegde waarde van je bestaande klanten wil vergroten (of beide), er is één ding om in gedachten te houden:

de groei van je accountantskantoor hoeft niet moeilijk te zijn.
Focus is hierbij van belang. Jouw bedrijf moet een geweldige levensstijl ondersteunen – hoe je dat ook definieert. Het zou je leven niet mogen verteren of je ervan weerhouden te genieten van je gezin.

De volgende tips zijn cruciaal als het gaat om het uitbouwen en creëren van een goed presterend accountantskantoor. Als je leert je bedrijf in de markt te zetten, jouw diensten en advies te verkopen en ze op een manier te brengen die indruk maakt op je klanten, dan zal je echt een effectief en doeltreffend kantoor hebben.

Implementeer strategieën om bij jou passende klanten via je website aan te trekken

Elk bedrijf is vandaag een uitgever.
Dat is noodzakelijk, omdat het je een manier biedt om content te tonen aan mensen die zoeken naar de services die jij levert. Anderzijds is er zoveel “buzz” dat het moeilijk kan zijn om je te onderscheiden van je concurrenten.
Zolang je mensen informeert over wat je voor hen kan doen – als je dus meerwaarde creëert, maakt het niet uit wat voor soort inhoud je gebruikt.

Het klopt dat bepaalde content gemakkelijker kan worden gedeeld op social media, je website of via e-mail dan andere vormen, maar wat telt is of het mensen helpt, dat het opvoedt, inspireert of entertaint. Als je daarbij media gebruikt waarbij jouw doelpubliek al actief en betrokken is, heb je al half gewonnen. Jezelf positioneren vanuit een niet voor de hand liggende invalshoek zorgt ervoor dat je potentiële klanten getriggerd worden.
Als je dat doet én consequent bent in je communicatie, heb je de weg voor groei vrijgemaakt doordat je voortdurend nieuwe leads genereert zolang je doorgaat met het verspreiden van je content.

Profiteer van social media marketing

Social media-tools zoals blogs, community forums, Facebook, Instagram en LinkedIn bieden goedkope, snelle en betere mogelijkheden om contact te houden met potentiële klanten, contacten en concurrenten en de trends in de branche volgen. Zelfs voor het aanwerven van nieuwe teamleden zijn deze kanalen erg succesvol.

Veel slimme accountants gebruiken social media al om exposure te krijgen voor hun accountantskantoren en om een voorsprong te nemen op hun concurrenten. Als je hetzelfde succes wil hebben, is het van cruciaal belang dat je begint met ervoor te zorgen dat je website er goed uitziet en een consistent merkimago heeft dat zich ook uitstrekt over je social media-profielen. Zodra je een professionele aanwezigheid hebt opgebouwd, is het maken van geweldige inhoud de belangrijkste strategie om zeer gericht verkeer naar uw website te halen. Een van de beste manieren om die inhoud te promoten, is via de verschillende social media-platformen die doorverwijzen naar je website en/of blog.

Social media kunnen helpen om uw accountantskantoor te laten groeien … als je het goed aanpakt!

Begin met de juiste vragen

Met deze vragen maak je een effectief social mediaplan voor accountants:
- Wie is je publiek?
- Waar zijn zij?
- Welke boodschap wil je overbrengen?
- Welke tool (social media-platform) ga je gebruiken?
- Hoe ga je die gebruiken?
- Wie gaat die taak op zich nemen?

Social media marketing is voor accountants de weg van de toekomst want het komt erop aan dat uw accountantskantoor bloeit in onze nieuwe sociale wereld.
Dus hoe voorkom je overdonderd te worden tijdens het implementeren van je (digitale) marketingstrategie?
Door te erkennen dat het erom gaat vooruit te gaan. Om consequent, meedogenloos, elke week en elke maand af te vinken.
Kies één ding, maak er een prioriteit van en doe het. Geen van de andere ideeën is van belang tot dat eerste klaar is.
Doe het en je begint resultaten te boeken.
Doe het en je begint de manier waarop je jouw bedrijf laat groeien, veranderen.