• by: AAAwesome
  • March 22nd, 2019
  • Category: Social Media

5 voordelen social media voor accountants


Je kan niet meer naast de invloed en populariteit van social media kijken. Bijna iedereen heeft een actieve online aanwezigheid, omdat men wil worden voorzien van nieuwe informatie en real-time updates. Het zijn vaak consumenten en B2C (business-to–consumer) bedrijven die profiteren van sociale netwerken, maar kan een B2B (business-to-business) bedrijf hier ook voordelen uit halen?

Het opbouwen van een effectieve betrokkenheid bij social media is ook cruciaal voor B2B-bedrijven, zoals accountantskantoren. Het enige verschil is de gebruikte marketingtactiek, maar ze volgen vrijwel hetzelfde proces en hebben dezelfde doelstellingen als in een B2C-omgeving.
Ben je eigenaar van of werk je voor een accountantskantoor en jouw bedrijf behoort tot degenen die nog steeds sceptisch staan tegenover een actieve aanwezigheid op social media? Maak je geen zorgen; het is nooit te laat om een strategie voor social media te implementeren. Hier alvast vijf tips hoe social media je kan helpen bij de opbouw van jouw bedrijf:

Invloed

Sociale netwerken kunnen worden gebruikt voor het vormen van sterk leiderschap. Als competitieve speler is het jouw doel om top of mind te zijn bij jouw doelgroep en een “go-to” expert in jouw branche te worden. Je wil dat mensen jouw bedrijf herkennen als een autoriteit die zij kunnen vertrouwen. Jouw kennis en inzichten zijn altijd van belang als het gaat om relevante onderwerpen die worden besproken.

Gemeenschap

Social media zijn een uitstekend platform voor het opbouwen van jouw eigen community door interactie met jouw werknemers, klanten en andere brancheleiders zoals jij. Je breidt jouw netwerk uit door verbindingen te maken. De meeste klanten hebben een actieve online aanwezigheid, dus het is makkelijker om meer over hen te weten te komen en zelfs om ze te bereiken.

Traffic

Door betrokken te zijn bij verschillende social netwerksites kun je de zichtbaarheid vergroten en klanten en prospecten naar jouw website en jouw bedrijfsblog leiden. Door relevante inhoud te delen en belangrijk nieuws en aankondigingen te plaatsen, kun je bezoekers omleiden naar jouw website. De sleutel hier is een goede marketingstrategie voor social media om bezoekers aan te trekken, om te zetten in leads en ze tenslotte tot klant te maken.

Merk

De wereld van de social media kan je ook helpen jouw aanwezigheid te (be)vestigen en klanten bewust te maken van jouw producten en diensten. Het opent een kans voor jou om exposure te krijgen en jouw merk te ontwikkelen. Je social media inhoud en de mensen die je volgt, onthullen veel over je merknaam en bedrijf. Zorg ervoor dat jouw berichten aantrekkelijk en informatief zijn, zodat bezoekers en mogelijk klanten jouw promotor worden.

Talentenpool

De online wereld is een geweldige bron van talent en verwijzingen. Veel organisaties wenden zich nu tot sociale netwerksites om vacatures te plaatsen en bekwame mensen te werven. Als accountantskantoor kan je dat ook. LinkedIn is bijvoorbeeld een professionele sociale netwerksite waar je talenten kan vinden die passen bij de cultuur en competenties van jouw bedrijf.
Investeren in social-mediamarketing is net belangrijk voor B2B bedrijven als voor B2C’s. Met de juiste tools en de juiste strategie, zal jouw accountantskantoor de kracht van sociale media kunnen benutten.

AAAwesome ondersteunt accountantskantoren door hen te helpen bij het begrijpen van social media, bij het opzetten en implementeren van een social media strategie en om hen te helpen meer proactief te worden door meer toegevoegde waarde aan klanten te bieden.